Nu de zomervakantie in het hele land van start is gegaan, willen we er met z’n allen weer op uit trekken. Omdat veel Nederlanders dit jaar naar alle waarschijnlijkheid in Nederland zullen blijven, biedt dit kansen voor de Nederlands horeca. In dit artikel geven wij u een aantal tips om het beste voor uw restaurant uit deze zomer te halen.
Koelen, koelen en nog eens koelen
Tijdens een warme zomerdag is het essentieel om uw gasten te kunnen voorzien van ijskoude drankjes. Hiervoor komen horeca koelingen en vriezers bij Horecawebstore goed van pas. Deze zorgen ervoor dat drank op professionele wijze wordt gekoeld. Maar koelen gaat verder dan dat. In horecakeukens is een professionele koelkast onmisbaar om etenswaren langer te kunnen bewaren waarmee voedselverspilling wordt voorkomen. Net als een koelkast is ook een vrieskast noodzakelijk om vis- en vleesproducten in te vriezen. Door gebruik te maken van koelingen en vriezers in de horecakeuken, weet u zeker dat u ingrediënten altijd binnen handbereik hebt. Professionele horeca koelingen en vriezers bij Horecawebstore bieden de uitkomst voor elk restaurant.
Creëer ruimte
Een ruim opgezet terras is voor zowel gasten als uw medewerkers prettig. Nu, als gevolg van de Corona-crisis, is het helemaal essentieel om te zorgen voor voldoende ruimte. Verzeker jezelf ervan dat de tafels en stoelen op in ieder geval anderhalve meter afstand van elkaar staan. Houd hierbij wel in de gaten dat je terras of restaurant binnen alsnog gezellig oogt. Naast dat tafeltjes ruim opgesteld moeten staan, is het ook van belang om na te denken over hoe je dit in de gehele zaak doorvoert. Gasten zullen het niet waarderen als zij bij toiletgebruik of tijdens het afrekenen alsnog met anderen op elkaar staan. Wees vooral creatief om dit soort situaties te voorkomen.
Oog voor hygiëne
In horecaondernemingen is hygiëne natuurlijk altijd al een belangrijk punt geweest, maar tijdens hete zomers is het aan te raden hier extra op bedacht te zijn. Zo is het bijvoorbeeld verstandig om vuilnisbakken vaker te legen om nare geurtjes op uw terras te voorkomen. Ook adviseren wij u om uw personeel te wijzen op het belang van goede hygiëne. Maak duidelijk dat het ook op drukke dagen belangrijk is om tussen de bezettingen door de tafeltjes goed af te poetsen en dat het ook belangrijk is om bij een grote bestelling goed te controleren dat de lippenstift van de vorige gast niet meer op het wijnglas voor een nieuwe gast zit. U bent immers samen met uw personeel verantwoordelijk voor een aangename ervaring van uw gasten.